10 Nisan 2008 Perşembe

Lala Mustafa Paşa Camii (Saint Nicholas Katedrali)





Kıbrıs’ın en güzel Camii
Namık Kemal’in kaldığı zindanın tam karşısında bulunan camiyi gördüğümde mimarisine hayran kaldım. Hatta eşim bir keç kez çok görmek istediğim zindana bakmam için beni uyarmak zorunda kaldı zira ben gözlerimi katedralden alamaktaydım. Ne yazık ki geç kaldığımdan içini gezemedim. Bir daha ki sefere sırf burasını gezmek için Gazi Mağusa’ya gideceğime kendime söz verdim. Siz benim gibi geç kalmayın ve içini de muhakkak gezin. Ama sırf dışarıdan bakmak için bile gidilmesi gereken bir yer.
Lüzinyanlar döneminde, 1298 - 1312 yılları arasında yapılmıştır. En güzel Gotik yapılarındandır. Lüzinyan kralları, önce Lefkoşa’da St. Sophia Katedrali’nde Kıbrıs Kralı, sonra da Mağusa’da kutsal topraklara daha yakın olduğundan St. Nicholas Katedrali’nde Kudüs Kralı olarak taç giyerlermiş. 1571 yılında cami haline getirilmiş, ve bu tarihe kadar bu törenler yapılmıştır. Gotik tarzda işlemeli eşsiz bir penceresi bulunmakta.Meraklısına bir not. Katedralin önünde bulunan incir ağacının inşaat başladığı zaman dikildiği ve katedralle yaşıt olduğu rivayet edilmektedir.

Hiç yorum yok: