28 Mayıs 2008 Çarşamba

Yaşayan Müze

Abbaszade Konağı
19 yy’da yapılmaya başlanmış. 2 yılda tamamlanmış. Yanyana iki konaktan birisi. Sahipleri Beypazarı’nın çok zengin ailelerinden. Anne Beypazarının ilk kadın öğretmenlerinden baba ise tiftik tüccarı. Belediye tarafından restore edilmiş. Tarihi bir konak görmek hem de burada ebru sanatı, ıhlamur baskı gibi sanatlarla uğraşmak yada kurşun döktürmek istiyorsanız burası tam size göre.


Fotoğraflar iyi çıkmamış farkındayım ama yine de koymalıyım diye düşündüm. Abbaszade Ailesi zengin bir aileymiş ve fakirlere yardım edermiş. Bu dolap konağın hemen girişinde bulunuyor.Fakir kişiler girişe gelip bu dolabın kapağını çalıyorlar ve tabaklarını koyup dolabı döndürüyorlar sonra dolap tabak dolmuş bir halde geri döndürülüyor. Böylece ihtiyacı olan kişi kimse tarafından görülmemiş oluyor ve rencide olmuyor. Günümüzde yardımlarını bile gösteriş olsun için yapanları düşünmeden edemedim doğrusu. Eski günleri aramamak ne mümkün...
Girişteki oda.İlk gelin odası. Burasının diğer gelin odasından niye farklı olduğunu sorduk. İlk gelin geldiğinde gelin odaları böyleymiş o yüzde öyle dediler. İki oda arasında büyük fark var. Her iki odada da banyo var.Düşünün o zaman için ne büyük lüks değil mi?

Yeni gelin odası. Ben buraya bayıldım doğrusu. Bindallı yatak örtüsü ne kadar güzel değil mi?

Yeni gelinin orijinal kendi elbiseleri.

Mutfak

Siz nazara inanır mısınız bilmiyorum ama ben inanıyorum. Kurşun döktürmenin iyi olduğununa da inanıyorum. Siz de inanıyor ve istiyorsanız bunu 'Yaşayan Müze'de yaptırabilirsiniz.





Yemek Odası

4 yorum:

Berceste dedi ki...

Ne varsa eski örf ve adetlerimizde var. Ne kadar güzel görüntüler değil mi?

Yalnız fotoğrafların çözünürlükleri yüksek sanırım. O yüzden sayfa biraz geç açılıyor.

İyi ki anlatmışsın bize bunları...

Rumeli Kızanı dedi ki...

Evet ben yüksek çözünürlükte çekiyorum fotoğraflarımı. Böylesinin kalitesi daha çok hoşuma gidiyor. Ama bunu dikkate alıcağım. Uyardığın için teşekkürler.....

Berceste dedi ki...

Çekerken gene aynı kalabilir. Ama bloga eklerken 640x480 boyutlarında küçültebilirsen rahatça görülür ve açılırken de sorun yaşamazsın. Kendi adıma onlardan mahrum kalmak istemem :)

Rumeli Kızanı dedi ki...

Bundan sonra gittiğim ilk geziden başlamak üzere bunu yapacağım. Yorumların için teşekkür ederim